» Praktische informatie » Agenda

20:30 uur  - 22:00 uur
Locatie:
 Heggerank 106, Cuijk

Al jaren organiseert de Protestantse Gemeente Cuijk een leeskring. Tijdens een bijeenkomst van de leeskring wordt een boek besproken. Het is meestal een Nederlandse roman maar soms ook een vertaald boek uit de buitenlandse literatuur. Tijdens de avond wisselen de deelnemers hun beleving van het boek en hun eigen belevenissen met elkaar uit. Door dit met elkaar te delen krijgen de deelnemers vaak een ander perspectief op het boek en de schrijver.

De leeskring heeft daarmee een heel ander karakter dan het literatuuronderwijs op de middelbare school waarin vragen over thema’s, analyses, perspectieven en personages centraal staan.

De leeskring komt acht keer per jaar bijeen. Meestal zijn er 8 tot 10 deelnemers. Sommige mensen zijn iedere bijeenkomst van de partij, anderen komen een paar keer per jaar. Zij kiezen bijeenkomsten uit waar een boek aan de orde is waar ze graag over mee willen praten.

De leeskring is vanuit de Protestante gemeente opgestart maar staat open voor iedereen die het plezierig vindt om met anderen over een boek te praten. In iedere roman spelen centrale thema’s uit het leven een rol en deze komen ook aan de orde in de leeskring. Maar het is niet zo dat geloof een hoofdrol in de gesprekken speelt.

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur