» Gemeente
Groet ter bemoediging

Viooltje
Groet ter bemoediging
De tocht naar Pasen lijkt op een pelgrimstocht. Deze tocht is een levensbeeld. Het drukt de persoonlijke gang van het leven uit en ons gemeenschappelijk onderweg zijn naar het goede land -vrij ook van corona en allerlei beperkingen- land van gerechtigheid en vrede, van harmonie, van heling en genezing.

Ook nog even dit: in de veertigdagentijd is er in de christelijke traditie, als het goed is, ook en juist sprake van de tocht van het volk Israël door de woestijn. Veertig jaar en veertig dagen hebben met elkaar te maken. Het is een rode draad die door de verhalen heen loopt. Maar het doel is de bevrijding, de verlossing in het beloofde land.

De vraag die tot ons komt is deze: Hoe staan wij in de wereld? Hoe gaan wij met de dingen om? Waar zijn wij heen op weg? Wat laten wij achter en wat verwachten wij? Deze regels mogen ons aanspreken:

Door goede machten,
wonderbaar geborgen,
wachten wij getroost.
Wat ons lot ook zij
God is bij ons,
in de avond en de morgen,
en elke dag is Hij nabij.

Kerkdienst
datum en tijdstip 21-04-2024 om 10:00 uur